Ahány főnök, annyiféle, de azért mégis vannak olyan tulajdonságok, melyek a legtöbb vezetőre jellemzőek. Hogyan legyünk jó alkalmazottak? Vagy milyen eszközökkel tehetjük könnyebbé a saját és főnökünk helyzetét? Bizonyára sok minden múlik azon, hogy mi magunk milyen személyiségjegyekkel rendelkezünk, de vannak olyan dolgok, amik szinte mindenkit idegesítenek rövidebb vagy hosszabb idő után. Az öt pontot természetesen ti is tovább bővíthetitek az Igenélet Facebook-oldalán!
1. Pontosság mindenek előtt. A notórius későktől, határidőket be nem tartó munkavállalóktól minden főnök kikészül. Ha valaki szinte mindig késik a munkahelyéről, vagy nem végzi el időre a rábízott munkát, azt nem szokták jó néven venni a munkáltatók.
2. Ne ígérgess olyat, amit nem fogsz vagy tudsz elvégezni! Fölösleges mindenféle feladatot elvállalni, aminek utána töredékét sem csináljuk meg. Ha rajtunk múlik, akkor mindig annyi munkát vállaljunk el, amit tisztességgel teljesíteni is tudunk.
3. Ne akarjunk mindenféle magánéleti problémát a főnökünkkel megvitatni. A munkakapcsolat más, mint a barátság. Nem célszerű a kettőt összekeverni.
4. Ha valaki folyamatosan magánügyekben telefonálgat munkaidő alatt, azt egyetlen főnök nem tolerálja.
5. Igyekezzünk mindig ápoltan, kulturáltan megjelenni a munkahelyünkön. Az ápolatlan, koszos, izzadtságszagú alkalmazottat a legtöbb kolléga és főnök is rosszul viseli. Ha otthonról dolgozunk, akkor se hanyagoljuk el a külsőnket. A tisztaság, ápoltság nem pénz, hanem igényesség kérdése.
(Fotó: iStock - Getty Images)