Nő vagyok, szeretem a kencéket. Ugyanakkor azt is szeretem, ha valami egészséges. Azt hinné az ember, hogy a kozmetikai iparban a lehetetlennel határos olyan termékeket találni, amik megfelelnek ezen kritériumnak, pedig a valóság az, hogy egyre könnyebb olyan termékeket beszerezni és használni, amikkel bőrünknek jót teszünk.
A mai világban nem életszerű, hogy az ember egy egyszerű szappanos lemosással jól érezze magát a bőrében. Persze különösen a nők, de a férfiak is egyre inkább vágynak arra, hogy a kozmetikai ipar vívmányait saját külsejük javítása érdekében igénybe vegyék, és ez így is van jól. Az internet – és különösen az okostelefonok és a mobilinternet elterjedése - azonban e téren is gyökeresen megváltoztatta a fogyasztói szokásokat.
Elkezdett kialakulni egy, az eddiginél jóval tudatosabb vásárlói réteg, akik már nem elégszenek meg azzal, amit láttak a reklámban. Sokan tudatosan kerülik a rossz hírű összetevőket és a jó eséllyel irritációt okozó készítményeket. Ebben pedig nagy segítséget jelent, hogy az okostelefonnal akár vásárlás közben is ellenőrizhető egy-egy készítmény összetétele és a benne lévő alapanyagok hatása az emberi testre. A következmény? Még az olyan nagy gyártók is, akik éveken keresztül abban a hitben éltek, hogy az embereknek azt adnak el, amit csak akarnak, mert kontroll nélkül árulhatnak bármit, most rákényszerülnek arra, hogy megváltoztassák a kifogásolható összetételt, illetve az újonnan gyártott termékeikben lecseréljék a kétes vagy káros összetevőket. Így ma már sok, korábban erre nem ügyelő világcég is figyel arra, hogy termékeikben csökkentsék a korábban szinte korlátlanul használt parabéneket, kőolajszármazékokat, szulfátokat. Kénytelenek, hiszen egyre több vásárló néz más termék után, ha az ugyanolyan könnyen elérhető, de barátságosabb az összetétele. Ez az úgynevezett INCI-listából (összetevőlista) derül ki (általában „igredients” címszó alatt), és úgy kell értelmezni, hogy minél több van az adott termékben valamiből, annál előbb van a listán, ami pedig a lista végén van, abból van a legkevesebb a kencében.
Természetesen nem kell azonnal bepánikolni egy krémtől, ha azt látjuk, hogy parabént is tartalmaz, ami egyfajta tartósítószer. Azonban ha többfélét is tartalmaz (metyl-, propyl-, butyl-, isobutylparaben stb.), akkor gondoljuk meg kétszer, akarunk-e ennyi tartósítószert kenni a bőrünkre, vagy inkább egy barátságosabb krémet választunk-e! Samponból, tusfürdőből is választhatunk már szilikon- és szulfátmenteset, ami kevésbé fogja irritálni a fejbőrünket. A Sodium Lauryl Sulfate (SLS) összetevővel például jó nagyon óvatosnak lenni, hiszen a bőr természetes védekezőképességét megbontja. Könnyen ellenőrizhetjük a hatását, hiszen erőteljes habzása miatt sok fogkrémben is ez található: fogmosás után mindennek szörnyű íze van, még egy pohár víznek is. Az ízlelőbimbóink sem szeretik ezt az anyagot, a bőrünk is megsínyli gyakori használatát.
Hisszük, hogy minden egyes vásárlás egyben egy-egy szavazatot is jelent, véleménynyilvánítást, annak eldöntését, hogy kit kívánunk pénzünkkel támogatni. Nagyon sok olyan cég van, akiknek fontos az, hogy barátságos összetevőkből álljanak a termékeik. A bioboltokon kívül a drogériákban is felbukkant már jó néhány barátságos márka, főleg ami a saját márkás termékeket illeti. A Krémmánia OLDALA akár azonnali segítséget jelenthet, okostelefonunkról gyorsan áttekinthetjük a megvásárolni kívánt termék nevére rákeresve az összetevőlistát, illetve vásárlói véleményeket is. Mint egy jó barátnőt, úgy hívhatjuk segítségül a többi krémmániást. Így nagyobb eséllyel vásárolhatunk olyan termékeket, ami nem tartalmaz irritáló anyagot, aminél nem végeztek állatkísérleteket, és ami már sok embernek bevált.
Érdemes tudatos vásárlóvá válni, hiszen nemcsak az egészségünket és a szépségünket óvjuk vele, de sok pénzt is spórolhatunk, ha mások által már letesztelt, megbízható termékek után nyúlunk!