“ami ma érdekel”

Szembe merünk nézni Misi Mókus üzenetével?

Születik egy különleges gyerekünk. Akár lelkileg, akár fizikailag „fekete farokkal”. Mit teszünk? Amíg otthon vagyunk vele, s tőlünk függ a fejlődése, igyekszünk minden nap kicsit „halványítani azt a fekete farkat”, hogy a lehető legjobban hasonlítson az uniformizált vörösre. Mert sok kis egyenmókust vár el a társadalom. Mire a gyerek közösségbe kerül, már igyekszünk legalább vele elhitetni, hogy az ő farka bizony vörös, s hiába látja ő feketének és szépnek a tükörben, higgye csak el, hogy ug... tovább

Szingli vagyok, mert…

Mi az oka, hogy ennyi szingli nő van manapság? Maga a szó nem annyira új keletű, mint hinnénk: Örkény István már 1969-ben használta, Az óbudai ikrek című egypercesében, bár nem egyedülálló nőkre. Beszéltem néhány csinos, igényes szinglivel és összegyűjtöttem néhány olyan okot, amiért ezek a nők egyedül vannak.   tovább

Illúziók a házasságban, és az ébredés

Lilla fél elveszíteni, elengedni azt a csomagot, ami a házasságba, családba vetett hite. Identitást merít abból, hogy anya és feleség. A „mi”-ből. Abból, hogy aki mellette van, azt szereti és vonzódik hozzá. S hogy nem kell úgy tekintenie a választására, mint előre megfontolt kompromisszumra. Ha feladná, elengedné, akkor a hitet adná fel, hogy létezik igaz szerelem a sérülésekkel együtt, azok mellett vagy ellenére, és hogy megvívható a boldogság házasságon belül is. tovább

Nem igaz, hogy Paulo Coelho "közhelykirály"! Bebizonyítjuk!

Pont erre volt szükségem: megerősítésre, A kis herceg szemléletére annak brazil változatán keresztül. Aztán A portobello-i boszorkány történetére. Majd Veronikára (Veronika meg akar halni). Mindegyik olyan volt, mintha kedves ismerősömmel, Gyula bácsival – nevezzük őt energiagyógyásznak, de ő sokkal több ennél, talán varázsló is – beszélgetnék. Azóta azt gondolom, Coelho-tól nem lehet egy-két mondatot idézni, csak oldalakat, ha közvetíteni szeretnénk a gondolataiból. Ugyanis a figyelmes olvas... tovább

Az utálatos iskola

Igen, sok szempontból pénzfüggő és pénzigényes a magyar oktatási rendszer sikeressége, de a kisebbségi komplexus hatéves kortól történő szisztematikus sulykolása nem pénzfüggő. Ha egy első évét az iskolapadban töltő kisiskolás elsajátítási motivációja a legmagasabb fokú 6-7 éves korában, akkor hogyan lehet elérni azt, hogy mindez Magyarországon töredékére csökken, és a gyerekek legnagyobb része utál iskolába járni már tízéves korában? tovább

Hogy magyarázzam el az iskolától rettegő gyereknek, mi számít igazán az életben?

Vasárnap este van. Gyermekem feszeng, néz maga elé, és újra – hónapok óta először – rágja a pólója nyakát. Az előző tanévben mindennapos dolgok voltak ezek. A felsőruházata néhány hónap alatt úgy nézett ki, mintha öltözködés előtt megvívott volna egy harci kutyával. Foltos, kopott, elhasznált nyakszegély és mandzsetta. Mert Benedek rágta. Ki a körmét rágja, ki a haját tépi, az én kicsim a ruháit amortizálta.   tovább

Légy te a falkavezér! Tósoki Heléna kutyaviselkedés-szakértővel beszélgettünk

Hiszek abban, hogy a kutya az ember legjobb barátja. Ezek a tiszta és önzetlen lények mellénk szegődtek társul és példát mutatnak nekünk igaz szeretetből, hűségből. Igen ám, de ennek az együttélésnek vannak szabályai, melyeket ha az emberek felrúgnak, ez a mély és őszinte barátság könnyen válhat rémálommá ember és kutya számára egyaránt. Mit tehetünk, hogy ez ne következzen be és zavartalan legyen a kapcsolatunk a kutyánkkal? Mit tehetünk, hogy kevesebb legyen az elhagyott, kóbor kutyák száma... tovább

Zsákutcában az intimitás? Miért csak beszélünk, ahelyett, hogy megélnénk? (Felidéző)

 Intimitás. Neked mit jelent? Igen, azt is. Mindent, amit te oda tartozónak érzel. Összességében: azt az egymásra hangoltságot, testi-lelki közelséget, amelybe nem engedünk be, nem tudunk befogadni akárkit. Csak a hozzánk nagyon közelállót. Akivel „működik a kémia”. Akivel megosztjuk azt, ami a miénk: közös halmazt alkotunk.   tovább

A különórák törekvések, hogy pótoljuk azt, ami az iskolából kimarad - De jól van ez így?

Azt gondolom, a szülők abból próbálnak pótolni valamit különórák – zene, tánc, sport, színjátszás, kézműves foglalkozások, stb. – formájában iskolaidő után, amely elfoglaltságoknak az iskolában, a tanterv keretein belül kellene időt, helyet, teret biztosítani. Ezek a tevékenységek segítik ugyanis hozzá a gyerekeket ahhoz, hogy előcsalogassák magukból, s ki tudják fejezni azt, ami bennük van. Hiszen minden bennünk van, csak a felszínre kell hozni. A jó tanító, mester, edző arról ismerszik meg,... tovább

Attól, hogy a férfi flörtöl...

Manapság még léteznek nők, akik elhiszik, hogy a párjuk nem flörtöl másokkal. Minden tiszteletem az övék, tényleg, de van az álomvilágnak egy olyan szintje, amelyből már illik felébredni. tovább